جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

کلیپ «شیفتگان کتاب» با موضوع علاقه شهدا به کتاب‌خوانی منتشر شد

مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس کلیپ «شیفتگان» را با موضوع سیره کتاب‌خوانی شهدا تولید و منتشر کرد.
کلیپ «شیفتگان کتاب» با موضوع علاقه شهدا به کتاب‌خوانی منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس کلیپ «شیفتگان» را با موضوع سیره کتاب‌خوانی شهدا تولید و منتشر کرد. 

با مرور کوتاهی از تاریخ هشت سالهٔ دفاع مقدس در می‌یابیم کتاب و کتاب‌خوانی حوزهٔ مورد علاقه و دغدغهٔ بسیاری از شهدا بوده است. رزمندگان اسلام متأثر از این همت و سنت، هم در زمانی که به تحصیل اشتغال داشته‌اند و هم در گاه جهاد و رزم، به مطالعه اهتمام داشته و دیگران را به فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب‌دوستی توصیه و تشویق کرده‌اند.

روایات بسیاری دربارهٔ شهدای دفاع مقدس نقل شده که می‌گوید: چنانچه وجهی به دست می‌آوردند، آن را در خرید کتاب و مطالعه هزینه می‌کردند. با کتاب‌های خاک خورده، کتابخانه درست می‌کردند و جوانان و نوجوانان را با کتاب و مطالعه آشنا می‌کردند. کتاب را بهترین هدیه دانسته و به هر وجه ممکن در ترویج کتاب‌خوانی تلاش می‌کردند.

امروز برای ملتی که می‌خواهد راه شهیدان خود را پاس دارد و به آنان اقتدا کند، آگاهی از سبک زندگی و خصوصیات و رفتارهای فرهنگی شهدا، بسیار مهم است. در این میان اما تصور نمی‌شد که خاطرات بسیاری از مطالعه و کتاب‌خوانی شهدا موجود باشد.

کلیپ «شیفتگان کتاب» را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید و برای بهره‌مندی از سایر برنامه‌های مجازی مدیریت امور کتابخانه‌ها به صفحه اینستاگرام tehran_library  مراجعه کنید.

نظر شما